Januártól megújult óratípusok!

Januártól további óratípusok várnak!

Az első jógaórád előtt kérlek vedd fel velem a kapcsolatot, hogy segítsek a neked megfelelőt kiválasztani.

(https://www.facebook.com/IndiamYoga, 06703380787)

Óratípusok, jógatípusok

Jó tudni!

A HaTha (a h-t nem ejtjük, vagyis kiejtve hata) jóga nem jógastílus, hanem összességében egy ősi jógatípus, amely elsőként testet és a légzést veszi célba az elme feletti uralom elnyeréséhez, és “mellékhatásként” számtalan egészségügyi előnnyel bír. A “Ha” a Nap, a “Tha” a Hold, utal duális világunkra. A jóga kifejezés a judzs (iga, leigázás) szótőből ered, másik jelentése egyesítés, összekapcsolás. 

Stílusa a fizikai gyakorlásnak attól lesz, ha mondjuk egy neves művelőjéhez kötődik, pl. Bikram, Iyengar, vagy egyéb jellemzőjét, specifikusságát emelik ki, pl. FLOW, Yin, Power stb.

Mikor a jógából egy speciális terápiás céllal emelnek ki és hangsúlyoznak részeket, új, modern jógatípusok keletkeznek, melyek közül a gerincjóga a legismertebb, legnépszerűbb.

Bármelyiket tanítjuk, az alapja HaTha jóga. Az alapokkal pedig spórolni nem érdemes. Válassz olyan oktatót, aki el tud igazítani a jóga világában!

Ismerd meg óráinkat, a jóga valódi erejét, próbálj ki több órát!

 

Gerincjóga I. – gerincterápia jógával (70′)

szfinxgerinc2

Gerincjóga gerinctorna (pl. Mc Kenzie) és hatha jóga elemekkel azoknak, akiknek gerincsérvük van, vagy csak egészen kímélő mozgást tudnak vállalni.

Célja a háti panaszok enyhítése, a gerinc problémás részeinek kímélete, jógagyakorlatok csavarások, előrehajlások nélkül.

Ajánlott: már diagnosztizált, vagy fájdalmat okozó hátprobléma esetén, megbeszélés szerint egyéb probléma esetén (pl. felszökő vérnyomás)

Az órákat relaxációval zárjuk.

Gerincjóga II. – normál (90′)

gerincchatur

Gerincjóga hatha jóga elemekkel azoknak, akik a jógát “könnyű” mozgásként értelmezik, vagy elsősorban a hátuk miatt jógáznának.

A gerincjóga célja a fizikai jó közérzet elérése, a háti panaszok megszüntetése, a gerinc menti izmok erősítése, a testtartás korrigálása, a helyes légzés elsajátítása.

Ajánlott: merev hátizomzat, fájó nyak, derék, migrénes fájdalmak, vagy csípő problémák esetén, továbbá bármilyen sport okozta stressz levezetésére, a test átmozgatására, nyújtására. Porckorongsérv meglétét kérlek mindenképp jelezd, már kialakult vagy diagnosztizált probléma esetén válaszd a gerincjóga I.-et (lásd fent).

Jótékony hatásai: rugalmas gerinc, a hát élethosszig tartó egészségének megőrzése, agyi működés aktiválása, stresszmentesség, vérnyomás harmonizálása, csípő mozgások javulása.

jógikus cél: energiagyűjtés, testtudat erősítése, koncentráció javítása

Tipp: a fent leírtak alapján a jógát nem célszerű magadban ennek alapján elkönyvelni!

 

HaTha jóga klasszik I. (90′)

twisted-triangle downdog

Ha szeretnél továbblépni a gerincjógából, vagy a mozgást akadályozó probléma nélkül jógázni szeretnél.

Ez az alap hatha jóga óra szuper méregtelenítő és erősítő, ahol lehetőség van az ászanák részletesebb bemutatására és a korrekcióra. Már nagyobb mozgástartományt igényel, mint a gerincjóga, de kiválóan alkalmas kezdő jógagyakorlóknak, akik szeretnének rugalmasabbakká, erősebbé válni és javítani koncentrációs képességükön, valamint többet megtudni a jóga testre és elmére gyakorolt hatásáról. Ezen az órán az ászanákat sorban, általában 5 légzésig tartjuk ki, szükség esetén azokat rávezető gyakorlatokkal gyakoroljuk. 

A Napüdvözletek után az órákon a mindennapi jóga pózokat bevezetjük, gyakoroljuk, tökéletesítjük, melyek az otthoni gyakorláshoz is hasznosak.

Az órákat relaxációval zárjuk.

HaTha jóga klasszik II. (90′)

sárkánykakasana

Azoknak a jógagyakorlóknak, akik már egy ideje gyakorolják a hatha jógát, ill. bevezetést kaptak tőlem és szeretnének fejlődni az ászanagyakorlásban.

Ez a hatha jóga óra szuper méregtelenítő és erősítő, ahol lehetőség van további ászanák részletesebb bemutatására és a korrekcióra. Azoknak a jógagyakorlóknak, szeretnének rugalmasabbakká, erősebbé válni és javítani koncentrációs képességükön, valamint többet megtudni a jóga testre és elmére gyakorolt hatásáról. Ezen az órán az ászanákat sorban, általában 5 légzésig tartjuk ki, és minden órán gyakorlunk még valamit, ami lehet bandha, pranayama stb.

A Napüdvözletek után az órákon a mindennapi jóga pózokat gyakoroljuk vagy tökéletesítjük, melyek az otthoni gyakorláshoz is hasznosak.

Az órákat relaxációval zárjuk.

Jóga FLOW – Vinyasa FLOW – dinamikus/áramló jóga (70-90′)

1

Akkor ajánlom, ha már részt vettél pár hatha klasszik jóga órán, és nem tűnt túl megerőltetőnek.

A jóga FLOW dinamikus gyakorlás, a nyugodt légzés ritmusára épülő gyakorlatsor. Vinyasa annyit jelent mint tudatosan egymás után rendezni. Az ászanákat nem egyesével, egymástól elkülönítve gyakoroljuk, hanem sorozatokba rendezve, egy folyamat részeként, visszatérő elemekkel. Ez nem jelenti azt, hogy a flow gyakorlásban nincs megállás. Általában váltogatjuk a folyamatos, áramló mozdulatsorokat a pózok kitartásával, így a gyakorlás dinamikusabb és lágyabb is egyszerre.

Gyakorlatsor, mozdulatsorok, amik a résztvevőket figyelembe véve, a kezdőktől a haladókig mindenkinek tartogatnak valamit. Az órák gyakran egy izgalmas témára épülnek, pl. csakrák, elemek, érzelmek, csúcs póz.

„Az egyetlen állandó dolog a változás.”

A flow stílusú gyakorlások arra tanítanak, hogy az életedben lévő dolgokat és eseményeket összefüggéseikben, egy folyamat részeként lásd, tudj elfogadni és elengedni egyaránt.

Különösen jó azoknak, akik “pörgősnek” vélik magukat, és a folyamatos mozgásban lelnek nyugalomra.

Az órákat relaxációval zárjuk.