Óratípusok

Az alábbiakban minden fontos információt megtalálsz

– az első óráról (szükséges holmi, öltözék, praktikus tanácsok),

– az óratípusokról és jógastílusokról.

A jógagyakorlást nehéz szintekben felfogni, inkább a célt jó meghatározni. Az alábbi ismertető igyekszik mégis valamiféle fokozatosságot érzékeltetni. Ha nagyon új neked a jóga, első jógaórád előtt kérlek vedd fel velem a kapcsolatot, hogy egyeztessük, mire van szükséged. (06703380787)

Lehetőséged van arra, is, hogy adottságaidat vagy igényeidet részletesebben egyeztessük személyes találkozón. Érdemes lehet erre kb. fél órát szánnod telefonon egyeztetett időpontban valamelyik alkalom előtt, vagy választhatod az egyéni órát, konzultációt.

Az órák felnőtteknek (ill. kb. középiskolás kortól) szólnak, 8 év alatti gyermeket kérlek ne hozz magaddal megfigyelőként sem, hogy minden résztvevő magára tudjon figyelni!

 

Tudnivalók:

Érkezés kb. 10-15 perccel korábban lehetséges, a helyszínt és a megközelítést a kapcsolat menüben találod.  Az empatikus parkolásra figyelj kérlek, köszönöm!

Gyakorolni üresedő gyomorral, de még nem éhezve a legjobb. Vízzel, teával, szükség esetén szőlőcukorral szívesen kínállak.

Mozgást nem akadályozó ruhát válassz, de jobb a tapadós, mert akkor könnyebb korrigálni. Átöltözésre is van lehetőség. Jógázni mezítláb szoktunk (padlófűtés van), de rád bízom, ha zokniban szeretnél.

Jógamatracot szívesen adok. Javaslom majd a sajátot, ami a te igényeidnek megfelel és szereted, ha úgy kényelmes, a házban is hagyhatod (ne polifoam!). Minden egyéb eszköz itt van.

Az órák bevezetéssel indulnak, és relaxációval záródnak. Ha esetleg hamarabb el kell menned, azt bármikor, de a relaxáció előtt tedd kérlek!

Óratípusok, jógatípusok

Jó tudni!

Sokan kérdezik, hatha jógát oktatok-e.

Bármelyiket tanítjuk, az alapja HaTha jóga. A “Ha” a Nap, a “Tha” a Hold. A jóga kifejezés a judzs (iga, leigázás) szótőből ered, másik jelentése egyesítés, összekapcsolás. A jógában mindig valami alacsonyabb rendűt (test, elme) szeretnénk valami magasabb rendűhöz (lélek) kapcsolni. A jóga az élet minden színterére kiterjedő önfejlesztő rendszer, de amikor mozgással kezdjük a jógázást, és nem pl. filozófiával, akkor elsőként a testet és a légzést vesszük célba, ami “mellékhatásként” számtalan egészségügyi előnnyel bír. 

Stílusa a fizikai gyakorlásnak attól lesz, ha mondjuk egy neves művelőjéhez kötődik (pl. Iyengar), vagy egyéb jellemzőjét, rendszerbe foglalását, specifikusságát emelik ki (pl. FLOW, Yin, Power, ashtanga vinyasa stb.).

Mikor a jógából egy speciális terápiás céllal emelnek ki és hangsúlyoznak részeket, új, modern jógatípusok keletkeznek, melyek közül a gerincjóga a legismertebb, legnépszerűbb.

Az alapokat érdemes jól megtanulni. Válassz olyan oktatót, aki szívedhez közel áll, és el tud igazítani a jóga világában! 

Az Indiam jógaóráknak én választottam ezt a nevet, hogy kifejezze a szabadságot, amiben tudásom, jártasságom a jógastílusokat tisztelve szolgálja a tanítást.

Ismerd meg óráimat, próbálj ki több órát!

Lehetőség van egyéni jógaórára és csoportos órára.

Az egyéni jógaóra 50-60 perces, egyéni testi és mentális igények szerint vezetett jógaóra, tanácsadással és követett fejlődéssel, terápiás céllal is. Tehát rögtön egy természetgyógyászt és “mentális gondozást” is kapsz.

A csoportos óra 60-90 perces gyakorlás, rövid ráhangolódással (kb. 10 perc), vezetett gyakorlással, és a végén levezetéssel, relaxációval (kb. 15 perc).

Gerincjóga speciális igényekkel – vagy senior jóga

Jelenleg egyéni órában elérhető, mivel az előrehaladott gerincproblémások és a jóga találkozásáról van szó. Ha szeretnéd mindenképp jelezd, min. 3 főtől csoportosan is indítom.

szfinx gerinc2

Vannak, akik csak bizonyos irányokba mozoghatnak, illetve nagyon oda kell figyelni a gerincükre, mert épp aktív a gerincsérvük. Ilyenkor a jógát gerinctorna elemekkel, nyújtásokkal(pl. Mc Kenzie) és ún. sarva hitta(mindenkinek hasznos alapvető tartások) jóga elemekkel érdemes kezdeni. Jó választás lehet idős korban is. 

A jóga célja ily módon a háti panaszok enyhítése, a gerinc problémás részeinek kímélete, a test felkészítése a további jógagyakorlatokra, jógagyakorlatok komolyabb csavarások, hajlások stb. nélkül.  

Csoportos órák

Gerincjóga – normál – a hát karbantartásához

chatur gerinc

Azoknak, akik a jógát “könnyed” mozgásnak vagy nyújtásnak könyvelték el, vagy elsősorban a hátuk miatt jógáznának.

A gerincjóga célja a fizikai jó közérzet, a háti panaszok megszüntetése, a testtartás korrigálása, a helyes légzés elsajátítása.

Ajánlott: merev hátizomzat, fájó nyak, derék, migrénes fájdalmak, vagy csípő problémák esetén, továbbá bármilyen sport okozta stressz levezetésére, a test átmozgatására, nyújtására. Porckorongsérv meglétét kérlek mindenképp jelezd! (fontos, lásd feljebb)

Jótékony hatásai: rugalmas gerinc, a hát élethosszig tartó egészségének megőrzése, agyi működés aktiválása, stresszmentesség, vérnyomás harmonizálása, csípő mozgások javulása, krónikus fejfájás enyhülése

jógikus cél: energiagyűjtés, testtudat erősítése, koncentráció javítása

Az órákat relaxációval zárjuk.

Tipp: a jógát ne könyveld el magadban a gerincjóga alapján, de ezt válaszd, ha taszítanak a jóga formaságai!

Női jóga (ha épp nincs az órarendben, érdeklődj bátran róla)

jennifer-aniston-yogaaroma

A női jóga alkalmakon kiemelten a női szervek egészségéért dolgozunk, feltárjuk annak energetikai és érzelmi hátterét.

Jógagyakorlatokkal ismerkedünk, melyek energetizálják a medencét, mobilizálják a csípőt, megerősítik a gát, a medence és a has területét, az intim zónát, a mély izmokat, gondoskodnak a fájdalommentes menstruációról. Kiemelt részek a hormonok és a hormontermelő szervek. 

Ezeket az alkalmakat kiemelten ajánlom azon hölgyeknek, akik lágyabb énjüket domborítanák ki, úgy érzik, olyan életszakaszban vannak, amikor a női oldaluk támogatást és erősítést kíván. 

Az órán foglalkozhatunk női mentális témákkal, szépítő, és a belső szépséget támogató, szívnyitó gyakorlatokkal, és finomabb szinteken működő gyógymódokkal.

Ajánlom mindenkinek, és főleg azoknak, akik babát szeretnének, még szoptatnak, változókorban vannak, pms-el küzdenek stb. 

Indiam jóga I. (60′-90′)

twisted-triangle

Ha szeretnél továbblépni a gerincjógából, vagy nincs mozgásproblémád, egyszerűen jógázni szeretnél.

Ez a jóga óra szuper méregtelenítő és erősítő, ahol lehetőség van az ászanák részletesebb bemutatására és a korrekcióra. Már nagyobb mozgástartományt igényel, mint a gerincjóga, de kiválóan alkalmas kezdő jógagyakorlóknak, akik szeretnének rugalmasabbakká, erősebbé válni és javítani koncentrációs képességükön, valamint többet megtudni a jóga testre és elmére gyakorolt hatásáról. Ezen az órán több metódus szerint is dolgozhatunk. Sorba rendezett, kitartott ászanákkal, kriyákkal, légzéstechnikákkal, rávezető, fejlesztő gyakorlatokkal, mantrákkal gyógyulunk, töltődünk.

Általában a Napüdvözletek után, az órákon a mindennapi jóga pózokat bevezetjük, gyakoroljuk, tökéletesítjük, melyek az otthoni gyakorláshoz is hasznosak. 

Külön elnevezést kapott, mert kötött stílus nélkül, inkább a jelenlévőkhöz igazítom.

Az órákat relaxációval zárjuk.

Már túl vagy egy kis alapozáson, pár jógaórán? Kipróbálnál még valamit és szeretnél tovább fejlődni?

Indiam jóga II. (intenzív) órák

Azoknak a jógagyakorlóknak, akik már egy ideje gyakorolnak, vagy bevezetést kaptak tőlem és szeretnének fejlődni és kipróbálni mást is.

∞ Ashtanga alapokra épülő gyakorlás

kakasana sárkány

Az ashtanga vinyasa jóga kötött sorozatokra épülő szuper méregtelenítő és erősítő óra. Azoknak a jógagyakorlóknak, akik szeretnének rugalmasabbakká, erősebbé válni és javítani koncentrációs képességükön. Egy Indiam I.-hez képest fizikailag aktívabb.

Az órát itt is relaxációval zárjuk.

∞ Kundalini jóga

Egy szikh tradíció, ahol minden nő hercegnő, és minden férfi oroszlán. Kriyák, mantrák, tűzlégzés, a finomtesttel dolgozunk. Az önérzettől a szívig. Yogi Bhajan tanítása a vízöntő kori embernek a nőies és férfias erőről és szakralitásról. Kulcsszavak: blokkoldás, lelkierő, kitartás, átmenni rajta. Próbáld ki, és vagy megtetszik, vagy nem. 🙂

 

∞ Jóga FLOW – Vinyasa FLOW – dinamikusan áramló jóga

1

Akkor ajánlom, ha már gyakoroltad a fontosabb ászanákat.

A jóga FLOW dinamikus gyakorlás, a nyugodt légzés ritmusára épülő gyakorlatsor. Vinyasa annyit jelent mint tudatosan egymás után rendezni. Az ászanákat nem egyesével, egymástól elkülönítve gyakoroljuk, hanem sorozatokba rendezve, egy folyamat részeként, visszatérő elemekkel. Ez nem jelenti azt, hogy a flow gyakorlásban nincs megállás. Általában váltogatjuk a folyamatos, áramló mozdulatsorokat a pózok kitartásával, így a gyakorlás dinamikusabb és lágyabb is egyszerre.

Gyakorlatsor, mozdulatsorok, amik a résztvevőket figyelembe véve, a kezdőktől a haladókig mindenkinek tartogatnak valamit. Az órák gyakran egy izgalmas témára épülnek, pl. csakrák, elemek, érzelmek, csúcs póz.

„Az egyetlen állandó dolog a változás.”

A flow stílusú gyakorlások arra tanítanak, hogy az életedben lévő dolgokat és eseményeket összefüggéseikben, egy folyamat részeként lásd, tudj elfogadni és elengedni egyaránt.

Különösen jó azoknak, akik “pörgősnek” vélik magukat, és a folyamatos mozgásban lelnek nyugalomra.

Az órákat relaxációval zárjuk.

yoga nidra

 

 Életképek, események

Bindusar Yoga School TTC – életképek HaTha jóga oktatóképzésünkről (fotók: Bindusar Yoga)

Életképek az INdIAM Yoga jógaiskola életéből

Menjünk a szabadba! Napüdvözlet 2014 és tovább

Bakos Attila előadások Baján: Tanítás az énen túl, 2012. március (fotók: Kovács Gábor Fénygépész)

Bakos Attila előadások Baján: Karma jóga, 2013. április

Bakos Attila előadások Baján: Csakratan a gyakorlatban, 2014. október